FANDOM

Nedan är en lista över karaktärer i Disney Channel-serien Det Surrar om Maggie.

HuvudkaraktärerRedigera

  • Maggie Pesky - Hon är en 12-årig fluga som bor i Stickyfeet med sin familj. Hon går på Buzzdale Academy med sin bästa vännina Rayna. Maggie kokar alltid ihop planer för att lätta på skolarbetet.
  • Rayna Cartflight - Hon är Maggies bästa vän. Hon tycker inte ofta om Maggies vrickade planer. Men hon går med på de ändå. Planerna hon själv kommer på är för omöjliga att utföra.
  • Dawn Swatworthy - Maggie och Raynas rival. Hon har två bästa som alltid följer efter henne. Dawn är populärast på skolan.
  • Maria Monarch - Hon är en monarchfjäril och är goda vänner med Maggie och Rayna.
  • Pupert Pesky - Maggies lillebror. Han är klumpig, älskar att ha kul och är mycket stolt över de små uppgifterna han utför. Till skillnad från Aldrin och Maggie, så är Pupert inte självisk. Han tänker på andra och vad de behöver istället för sig själv.
  • Aldrin Pesky - Maggies 16-årige storebror. Det verkar som om han är populär på skolan och dejtar möjligtvis Dawn Swatworthy, en av Maggies rivaler. Som stjärnan i många sporter, men mest i fotboll, så blir han ibland fåfäng och självisk.

Invånare i StickyfeetRedigera

Buzzdale-01

Buzzdale Academy.

  • Lacey Nickeypiga - En snobbig nyckelpiga som flyttade till Maggies skola från sin gamla skola i Beverly Gardens. Hon gillar att bossa över studenter på Buzzdale Academy och beter sig som om hon är bättre än de.
  • Melvin Stinkbagge - En stinkbagge som går på dejt med Maggie i avsnittet "Love Stinks". Maggie försvarar honom för hans lukt då alla retar honom. Då tror Melvin att Maggie är intresserad av honom och frågar om de kan gå ut.
  • Percy Carpenter - Snap är en myra som omges av sitt gäng. De torterar ofta andra insekter. I avsnittet "Hooligans" fick Maggie kontrollen över Snap, genom att ha fått reda på hans barnsliga hemligheter.
  • Gympa Shorts - En insekt som älskar sina gympashorts nästan lika mycket som han älskar Dawn.
  • Tammy Zesty - Var Raynas bästa vän när de var små, men flyttade sedan ifrån Stickyfeet.
  • Neep - Är en slags fluga. Liknar en fluga på ögonen och munnen, men har en grön kropp och gula ögon. Det enda hon säger är "neep".
  • Brad - Han är Puperts scoutgrupps ledare.
  • Larry - Är ett missnöjt biträde på olika ställen.
  • Cornelius Bugspit - Maggies överdramatiska historielärare.
  • Fru Wingston - Maggies lärarinna på Buzzdale.
  • Rektor Peststrip - Rektor på Buzzdale Academy.
  • Fru Hatchison - Sjuksköterska på Buzzdale.

Familje MedlemmarRedigera

Maggies FamiljRedigera

Maggie-House

Familjen Peskys hus.

Raynas FamiljRedigera

DjurRedigera

  • Kelbakterier: Är flugornas husdjur
  • Bakteriegrisar: Finns på Zebs ranch.
  • Bakteriekor: Finns på Zebs ranch.